21 ianuarie 2014

"Nu cunoastem decat ceea ce imblanzim. Iar oamenii nu mai au timp sa cunoasca nimic. Cumpara lucruri gata facute de la negustori. Si cum nu exista negustori de prieteni, oamenii au doar prieteni falsi.”


Am realizat poate de putin timp, naiva fiind, si realizez pe zi ce trece mai mult ca traim intr-o lume falsa .Sunt sigura ca ti s-a intamplat si tie de nenumarate ori sa-ti faci prieteni persoane josnice care mai tarziu ti-au demonstrat care este de fapt adevarat lor fata. Stiu! Au fost momente in care te-ai lasat pe tine pentru ceilalti, ai tacut in favoarea lor doar pentru a nu crea conflicte ori pur si simplu, pentru a le lua apararea. Persoane cu care ai impartit aceeasi felie de paine si pe care nu le-ai lasat la greu… dar stii ca omului ii esti prieten atata timp cat ii dai??
Oamenii falsi sunt cei care fac promisiuni usoare si care la fel de usor, te dezamagesc. Sunt cei care isi pierd integritatea pentru lucruri mizere doar pentru a parea cine stie cum in fata celorlalti. Tot ei sunt persoane fara caracter care devin usor niste nimicuri.
In lumea in care traim falsitatea e la origini in timp ce adevarul se stinge cu fiecare secunda si asta doar din dorinta de trufie. Ultima farama de omenie se sufoca intre duzina de minciuni pe care ei, oamenii falsi, o spun din dorinta de a …. Nu am inteles nici acum! Pana la urma faptele palesc in fata vorbelor si poti demonstra cine esti doar actionand.
Stiu sigur ca acum, tu, omule fals, citesti randurile mele si ma aprobi dar negi, cum ca te-ai regasi in descrierea mea.  Nu, nu vorbesc la nivel general ci doar pentru cei care se stiu. Stiu sigur ca zambesti citind aceste randuri asa cum o faci de altfel in fiecare zi, doar ca sa le amintesti celor din jur, prefacandu-te, bineinteles, cat de fericit esti.  Joci  la fel de bine ca un actor intr-un rol dificil. Daca nu te-as cunoaste, m-as amagi din nou cum de altfel am mai patit-o…te cunosc probabil de mult timp insa acum am inceput sa nu –ti mai dau crezare si sa te pun la respect.
Traim intr-o lume falsa! Scoala e falsa, oamenii sunt falsi, standardele la fel, perspectivele cu atat mai mult, intr-o lume in care oamenii fac bani falsi iar banii fac oameni falsi.  In momentul in care traiesti intr-un astfel de ambient e inevitabil sa nu deprinzi din  obiceiuri. Ti-ai dat seama de cate ori zambesti in fata cuiva de care efectiv nu-ti place dar trebuie sa o faci din complezenta? Ei, asta e falsitate! Ori cand dai crezare unei persoane care te minte si stii perfect ce face, dar nu intelegi de ce si o tii pe a lui doar ca sa nu intri in polemici?
Ai inteles vreodata de ce persoanele din jurul tau te vorbesc de rau, te denigreaza, te pun in situatii jenante? Doar ca sa ce? Sa afiseze perfectiunea intruchipata doar pentru a crea o impresie buna  celor din jur?
Nu, nu sunt perfecta, scriu doar ce gandesc…imi place sa cred ca nu ma regasesc in tiparul asta, chiar daca viata ma pune in situatii asemanatoare si cu jena mi le asum sau…..nu! Nu pretind ca sunt ceea ce de fapt e in imaginatia mea ori in dorintele mele, asa ca nu am regrete si scriu doar ce gandesc, ce simt pentru a schimba ceva, macar in lumea pe care o povestesc. Ma intreb cum  de exista persoane care pot sa joace rolul tradatorului prietenos, inocent, bun, credincios?
Am invatat ca cei care vorbesc mult si in necunostinta de cauza despre cei din jur, nu sunt neaparat si cei care au dreptate.  Degeaba construiesti o imagine care nu te reprezinta, degeaba pari ceea ce nu esti, degeaba pictezi in culori pe care nu stii sa le combini…pentru ce? Fiecare om e special si frumos in felul sau, cu defectele sale.  In lumea in care traim se pune accent tot mai mult pe aparente si premise false..dar ce castigi incercand sa pari ceea ce nu esti?
Ne invartim printre oameni falsi cu care ne-am obisnuit sau pur si simplu , inevitabil , fac parte din viata noastra. E greu sa te detasezi de astfel de oameni. E unul dintre lucrurile pe care  nu stii sa le anticipezi. Chiar si atunci cand scrii, ai tendinta sa pui virgula sau trei puncte, pentru ca lasa loc de mai mult, lasa oportunitatea unei continuari…Numai ca uneori propozitia se termina la fel si in cazul relatiilor cu astfel de oameni. In aceste situatii punctul este primordial indepartarii de astfel de persoane…De ce sa insisti sa mentii un raport cu niste persoane care nu aduc nici un aport invietii tale ci mai degraba te influenteaza negativ? Oare te-ai obisnuit sa  fii inconjurat de oameni care te fac sa te simti prost, te denigreaza, te vorbesc pe la spate, oameni care profita de tine sau printre care nu te regasesti? De ce ne este greu noua oamenilor sa se desprindem de ceea ce ne face rau? Ori macar sa schimbam ceva, macar in mediul in care traim. Acceptam in viata noastra oameni care ne folosesc si ne arunca precum o hartie, la cosul de gunoi.  Sunt femei care se folosesc de barbati ca de bijuterii doar cu scopul de a “da bine”  dar si barbati care privesc femeile doar ca pe niste bijuterii sexuale. Sunt oameni care numesc prieteni persoanele pe care le contacteaza doar cand au nevoie de un imprumut.
M-am decis! M-am decis sa ma debarasez de oameni care e  clar ca nu dau doi bani pe mine, pe ceea ce gandesc, pe principiile si perspectivele mele. Am hotarat sa nu acord timpul meu pretios celor care au doar intentia de a ma cunoaste doar ca pe o persoana “mai bine” , din dorinta de a profita de pe urma mea, in orice fel, vorbind.
Voi pune la dispozitie tot acest timp pretios celor cu suflet nobil, celor care ma apreciaza pentru ceea ce sunt (asa cum sunt),  persoanelor carora, intr-adevar,  le foloseste tot acest timp. Ba chiar as sta si in prezenta  celor care nu ma vor, daca as sti ca asta i-ar face sa fie mai buni. Dar niciodata nu mai vreau sa-mi valorific timpul meu adevarat, in preajma oamenilor falsi.


Niciun comentariu: