29 ianuarie 2014

Fericirea vine din lucrurile simple

Nu dam importanta unor lucruri decat atunci cand ne intereseaza in mod deosebit ori cand am pierdut acel lucru cu putin inainte sa ne trebuiasca. De cele mai multe ori "e ca-n viata":  nu vrem anumite lucruri care ne cheama decat atunci cand avem nevoie de ele si nu le mai gasim acolo.In mod constient, fiecare dintre noi pateste macar o data asta si de aici vine alunecarea in panta regretelor.
Omul mic si limitat in gandire si perspectiva, e cu mult mai fericit in lumea lui si in faptul ca nu poate ori pur si simplu , nu vrea, sa vada dincolo de bariere.
De partea cealalta, individul care are ca scop extinderea orizonturilor si evolutia continua, de orice fel, duce in spate un univers nu tocmai usor. Dar ce e curios e ca in ambele situatii, lucrurile mici si semnificative, cele din care vine adevarata fericire, de cele mai multe ori trec neobservate. Tind sa dau vina pe individul "open minded", pentru ca  primul  as zice ca nici nu constientizeaza lucrurile astea.
Reflectand insa la aceasta situatie, am reusit sa dorm sase ore dupa aproape o luna de cand nu ma prinde somnul, fie zi, fie noapte.  Mi-am dat seama ca de multe ori tintesc spre orizonturi care nu-mi imbogatesc decat cultura generala, mi-am dat seama de cat de multe situatii, ocazii, momente, timp si persoane (lucrurile pe care nu le apreciem la valoarea lor) mici, pierd si cat de mari mi se par in momentul in care nu imi apartin/mai apartin. 
Si da, lucrurile marunte ne fac fericiti cu adevarat! Un zambet, o vorba calda, o strangere in brate intr-un moment critic, o privire blanda, o iubire adevarata, oameni ce apartin sufletului tau.
Pe principiul "Niciodata nu stii ce ai avut pana nu l-ai pierdut!", am decis sa pretuiesc mai mult in primul rand persoanele care ma apreciaza pentru ceea ce sunt, pentru ceea ce fac si pentru gesturile mele, pentru dragostea pe care le-o ofer, pentru cei care se bucura la bucuria mea si plang la necazul meu...pentru ca oamenii adevarati "te intreaba: Ce mai faci?! ...  in asteptarea unui raspuns!"

Niciun comentariu: